onsdag 5. september 2012

                                                            Dekorativ 

Jeg fikk en oppgave å lage en bukett, oppi denne dekorative blomsten brukte jeg mye liv med balanse og levende material, det er en lukket men du kan se hva som er inni, luftrom. Det er en jevn og mye symmetri i denne dekorativ buketten. Jeg brukte mange blomster i samme sort, eksempel Roser 4, Asters 3, sedum 3, lederløv, 3, salal 3, pistasj 3. Det ble også brukt en del grønne blader staffasje dekorative.   

Det første det jeg gjorde var å hente to vaser så vasket jeg vasene med såpe, når jeg var ferdig med det hentet jeg blomstrene så snitta jeg endene. og jeg plukket vekk alle bladene vekk fra blomstrene jeg skulle bruke. Så begynte jeg å lage buketten. jeg begynte med roser så krysset jeg med en annen blomst Asters, sedum, lederløv,salal, pistasj etter hverandre metoden heter Radiall. Når jeg var ferdig med det så startet jeg å binda buketten på enden det jeg snittet sånn at ikke blomstrene eller buketten skulle dette fra hverandre. 


                                                       Bukket 

jeg fikk en oppgave å lage en bukett, i denne buketten er det en del enkel blomster som er brukt, og grønne blader staffasje er også brukt. Det er en enkel klassisk stil og parallell former, du kan se at det er en del proporsjoner og bindepunkt. Buketten er 90 grader. Jeg brukte mange samme blomster sort om igjen. 1 Hortensia, 3 Alun blader, 3-5 Epler, + blåbær, 1 Lemonium. 3 roser. 

Det første jeg gjorde var å vaske en vase, jeg brukte såpe. Når jeg var ferdig med det hentet jeg frem alle blomstrene jeg trengte til å lage buketten, jeg plukket vekk alle bladene vekk fra blomstrene sånn det ble ikke rusk i vannet sånn at ikke buketten råtne. Så sortere jeg alle blomstrene foran meg sånn det ble ikke tull med systemet når jeg skulle lage buketten. 
Jeg begynte med Hortensia så fortsette jeg med roser, så forsette jeg videre.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar