fredag 28. september 2012

                                                           Høst og formspråket

Tema/Emne

Det jeg skal gjør i denne oppgave er å lage noe fra høst til formspråk, vi hadde gruppe oppgave.
det vi skal vise hva som er kontrast og hva som er ikke kontrast, og hva som er i bevegelse i kontrasten.
Det skal vise mye rette linjer med form fra naturen.
Det jeg har arbeidet med er mye med greiner og flettet deg sammen, så bøyde jeg en av metall stangen sånn at jeg kunne sette sammen eføy sammen sånn at det blei litt fint, så flettet jeg sammen metall tråd og begynte å flette sammen med grein og metaltråd

Kompetansemål 

Jeg har en oppgave som jeg skal planlegge og gjennomføre og vurdere med ulike råvare materialer.
jeg har lagt og prøvet meg frem med forskjellige materialer som jeg skal lære og forstå senere i oppgaven.
Det skal vise uttrykk for begrunne mine egne idear hva jeg har arbeidet med i egen verktøy.

Egne læringsmål 

Det er en del ting jeg kunne forandret på eller hatt litt lengre tid på.
jeg kunne gjerne forandre på stativet, jeg kunne tvinne sammen litt mer tettere og nøyere og flere ganger isteden for tre ganger så kunne jeg tvinne sammen fire eller fem ganger sånn at det sitter bedre.
jeg kunne gjerne hatt fokus på fletting av grein, det var litt avansert. Det kunne være mer fedeløy på stativet.

Ideutvikling 














Her kan du se hvordan jeg tenker og skissen ser ut som. nesten som et tenkekart.

Planlegging 

Material valg  nå kan du se over liste hva jeg har brukt.

organisk: eføy, rett lange greiner

uorganisk: stativet lagt av metall svart malt.

Antall: 7

Farge: svart, brunt, grønt, grått.

Stil

Den stilen jeg har brukt er rein og bein med litt balanse med volum. du kan se det er en del mye beine streker og ujevne bevegelse. Det er også bevegelse med bølger i prosjektet.

Teknikk 

Teknikken jeg har brukt er grein som jeg har tvinnet sammen, tre ganger en nede og en i midten og en oppe sånn at det skal holde på plass, sånn at alle greinene holde seg oppe. Når jeg var ferdig med det, begynte jeg å tvinne sammen metall trådd, sånn det ble tvinnet sammen på en rotete måte, så stakk jeg inn forskjellige lengder greiner in i det jeg hadde tvinnet sammen. Sånn at alle greinene holdt seg på plass. så bøyde Yvonne den ene stangen sånn at Susanne kunne flette sammen fedeløy rundt stangen.

Helhet i produkt

Det som er mest dominans farge er greinene som stikker rett opp, farge brunet, formen er bein med en god belastning.
Overflaten er hardt og tørt i bevegelse.
Linjer i kontrasten i produktet rytme balanse






























Vurdering av eget arbeid

Det jeg ble ganske fornøyd med var når jeg begynte å tvinne sammen alle greiene, det som fungerte bra var når jeg begynte å tvinne sammen alle greinene det ble en helhet.
Det som ble forandret var når vi bøyde stangen på skjeve isteden for at den stakk rett opp.
Det som kunne blitt forandret på er tvinningen kunne tvinnet litt fastere og hardere og bedre. så kunne jeg flettet bedre og større.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar